Szálláshely megszűnésének bejelentéséről

Az Önkormányzati Hivatali Portál (OHP) az önkormányzati ASP rendszerben az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne. A Portál a természetes személy és jogi személy ügyfelei számára lehetőséget biztosít az önkormányzat által választott szakrendszeri alkalmazásokhoz kialakított, elektronikusan elérhető szolgáltatások igénybevételére. Az OHP Portál használatához előfeltétel, hogy a felhasználó rendelkezzen Ügyfélkapu azonosítóval. Az ügyindítás nem más, mint egy elektronikus űrlap benyújtása. A település és az ügy kiválasztása után az űrlapkitöltő alkalmazás segítségével az ügyfél kitölti az űrlapot, majd beküldi az ASP Központba. A Központ továbbítja a település iratkezelőjének, mely érkezteti a benyújtott űrlapot és iktatás után bekerül az adott szakrendszerbe.

Az ügyindítás egy elektronikus „iForm” típusú űrlap benyújtását jelenti, ami a benyújtó adataival előtöltésre kerül.

A gazdálkodók (egyéni vállalkozók, cégek stb.) számára 2018. január 1-jétől kötelező az elektronikus ügyintézés.

Az űrlap beküldés sikerességéről a beküldő visszaigazolást kap beküldés után az Űrlapkitöltő alkalmazás felületén, valamint megtekintheti a feladási igazolást az értesítési tárhelyén. Az online ügyintézéshez rendelkeznie kell ügyfélkapus regisztrációval, tárhellyel, valamint a

Rendelkezési Nyilvántartásban alaprendelkezéssel. Az ügyindítás bejelentkezéshez kötött szolgáltatás.

Bejelentkezés/Ügyindítás

Kérjük válassza ki az Eljárás módja mezőben, hogy hogyan kívánja benyújtani az űrlapot.

Ágazat/Ipar kereskedelem

Ügytípus/szálláshely

A megjelenő formanyomtatványok közül a „SZÁLLÁSHELY MEGSZŰNÉSÉNEK BEJELENTÉSE” elnevezésűt kell kiválasztani online kitöltéssel.

A beküldő adatait a rendszer automatikusan kitölti.

A Következő Fejezet menüpont segítségével a nyomtatvány következő oldalára léphet.

I. A szálláshely nyilvántartási adatainál kérjük adja meg a szálláshely nyilvántartásba vételi számát és a nyilvántartásba vételének ügyiratszámát.

II. A szálláshely-szolgáltató adatainak kitöltését követően, adja meg a megszűntetni kívánt szálláshely címét (III. pont)

III. Szálláshely adatai

IV. Dátum megadásával írja be a szolgáltatás időpontjának végét

V. Szolgáltatás megszűnését indokolhatja.

VI. Amennyiben a kérelemhez kíván mellékletet csatolni, elnevezését ebben a pontban megteheti.

Az Ellenőrzések futtatása menüponttal leellenőrizheti, hogy a nyomtatvány beküldésre megfelelő-e. Amennyiben hibás egy lista jelenik meg a képernyőn.

Letöltés ikon:

A letöltés funkciók célja, hogy a kitöltés eredményeként létrejött űrlaphoz a rendszeren kívül is értelmezhető formátumokban is hozzájuthasson. Ennek két alapesete van:

  • PDF formátum
  • gépi feldolgozásra kinyerhetőek az űrlap adatai egy speciális XML típusú fájlformátumban.

Az űrlap beküldése ikon:

A beküldés gombra kattintva véglegesíthető az űrlap.
A beküldési folyamat során egy szerveroldali feldolgozás történik, amely tartalmazhatja az adatok ellenőrzését, a csatolmányok vírusellenőrzését stb. Hiba esetén megfelelő tájékoztatást kap a javítás lehetőségéről.

Űrlap mentése ikon:

Szerveroldalon elmentheti az űrlap aktuális állapotát, és később innen folytathatja, amennyiben a tároláshoz hozzájárul. Az Űrlapkitöltő eszköztárában a „Mentés” gombra kell kattintani. A rendszer elmenti az űrlap aktuális állapotát. A rendszer a mentés sikertelensége esetén hibajelzést ad, sikeressége esetén pedig nyugtázás formájában tájékoztat. Mentés során az alkalmazás az űrlapon megadott, és azokból a számolt adatok alapján ugyanolyan struktúrájú adat fájlt generál, mint ami a Letöltés menüpont alatt elérhető, melyet biztonságos módon tárol a szerveren.

További technikai segítséget nyújt a További műveletek menüpontban a Súgó ikonja.

Amennyiben a nyomtatván kitöltésével kapcsolatban kérdése merülne fel, forduljon bizalommal a szakterület ügyintézőjéhez.

Szálláshely megszűnésének bejelentéséről
174.41 KB
szallashely-megszunesenek-bejelenteserol.pdf