A magánszemélyek kommunális adójáról szóló rendelet
- 2015. február 25.
- Hatályos rendeletek gyűjteménye
15/2024. (IX. 19.) önkormányzati rendelete a magánszemély kommunális adójáról.
Kiskőrös Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény 1. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és h) pont-jaiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
Az adó mértéke
1. §
Az adó évi mértéke
a) ha a lakás hasznos alapterülete a 100 m2-t nem haladja meg lakásonként 18.000 forint,
b) ha a lakás hasznos alapterülete a 100 m2-t meghaladja lakásonként 22.000 forint,
c) nem lakás céljára szolgáló épület, épületrész után épületenként, épületrészenként 5.000 forint,
d) telek után telkenként 10.000 forint.
Adómentesség, adókedvezmény
2. §
(1) Mentes az adó alól:
a) a belterületen fekvő, 400 m2-t meg nem haladó nagyságú telek,
b) a gépjárműtároló, garázs kivételével a nem lakás céljára szolgáló épület, épületrész,
c) a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény szerinti komfort nélküli lakás és szükséglakás,
d) a gépjármű tulajdonjogával vagy üzembetartó jogával nem rendelkező adóalany bejelentése alapján a tulajdonában lévő, kiegészítő helyiségként használt gépjárműtároló, garázs.
(2) 50 %-os adókedvezményben részesül
a) a külterületen fekvő lakás, gépjárműtároló és garázs,
b) a szennyvízcsatorna létesítése céljából hozzájárulást fizető magánszemély a beruházással érintett ingatlana után abban az esetben, ha a beruházással érintett ingatlanát a közműhálózatra annak kiépítését követő 1 éven belül a közszolgáltató szervezet által kiállított igazolás szerint rákötötte.
(3) Kérelmére mentesül a tulajdonában, haszonélvezetében lévő, kizárólag általa és a Polgári Tör-vénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szerinti közeli hozzátartozója által a lakcímnyilvántartás szerint és életvitelszerűen is lakóhelyéül szolgáló lakás után megállapított adó 50 %-ának megfizetése alól az a magánszemély, aki 65. életévét betöltötte, feltéve, hogy a vele együtt lakó közeli hozzátarto-zó – a házastárs kivételével - nem rendelkezik a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény szerinti jövedelemmel.
(4) A (2) bekezdés b) pontja szerinti esetben a magánszemély a kedvezmény igénybevételére a támo-gatással csökkentett évi befizetés összegéig jogosult a rákötést követő év január 1. napjától, de legfel-jebb 4 évig.
Záró rendelkezések
3. §
Hatályát veszti a magánszemélyek kommunális adójáról szóló 23/2015. (XI.26.) önkormányzati ren-delet.
4. §
Ez a rendelet 2025. január 1-jén lép hatályba.