Tájékoztató kommunális adó mentesség új szabályairól

Tisztelt Ügyfelünk!

2010. január 1. napjától Kiskőrös Város Önkormányzatának a magánszemélyek kommunális adójáról szóló 9/1991. (X. 3.) önk. rendeletet módosító 18/2009. (XII.17.) önk. rendelet 6. § (6) bekezdése szerint, kérelmére mentesül a tulajdonában, haszonélvezetében lévő, kizárólag általa és házastársa által lakott lakás után megállapított adó 50%-ának megfizetése alól az a magánszemély, aki a 62. életévét betöltötte.

Az 50%-os kedvezmény mindaddig megilleti az adózót, amíg a fenti feltételek fennállnak. Ha a lakás kikerül tulajdonából (eladja, vagy valaki más szerez a lakás felett vagyoni értékű jogot), vagy a jogosulton és házastársán kívül más is beköltözik a lakásba, akkor a kedvezmény érvényét veszti.

Azt a magánszemélyt, aki az adóévben az első félévi adóelőleg fizetés határidejét (március 15.) megelőzően tölti be a 62. életévét, a teljes adóévre megilleti a kedvezmény, aki ezen időpont után tölti be 62. évét, csak a II. félévi adó felének elengedését kérheti. A kérelmet csak egyszer, a 62. életév betöltése után kell benyújtani, nem kell évente megismételni. Ha azonban a feltételekben változás áll be, azt be kell jelenteni az adóhatóságnak. Ezen kérelem benyújtása nem akadálya a szociális helyzet alapján történő méltányossági kérelem benyújtásának.

Hasonló cikkek

Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal Kiskőrösi Járási Hivatala állásajánlataiBács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal Kiskőrösi Járási Hivatala állásajánlataiBács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal Kiskőrösi Járási Hivatala állásajánlataiBács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal Kiskőrösi Járási Hivatala állásajánlatai
A Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal Kiskőrösi Járási Hivatala állásajánlatai 2026. október 2-án.
A Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal Kiskőrösi Járási Hivatala állásajánlatai 2026. szeptember 24-én.
Kiskőrösi Hírek
Megjelent Kiskőrös város ingyenes közéleti és kulturális havilapjának - a Kiskőrösi Híreknek - a 2026. szeptemberi száma.