Szálláshely-üzemeltetési engedély kiadása
- 2023. január 24.
- Közigazgatási hatósági eljárások ügymenetleírásai
A szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatásának részletes feltételeiről és a szálláshely-üzemeltetési engedély kiadásának rendjéről szóló 239/2009. (X. 20.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 1. § (1) bekezdése alapján, Magyarország területén a szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatásának részletes feltételeit és a szálláshely-üzemeltetés bejelentésének rendjét határozza meg.
A hatáskör gyakorlója: Kiskőrös Város Jegyzője
Illetékesség: Kiskőrös Város közigazgatási területén létesítendő szálláshely esetében
Ügyintézéshez szükséges okiratok
- A Polgármesteri Hivatal által rendszeresített nyomtatvány online, értelemszerű kitöltése https://ohp-20.asp.lgov.hu/ugyinditas Ágazgat: Ipar-kereskedelem, ügytípus: szálláshely menüpont alatt választható ki;
- Nem a kérelmező tulajdonában lévő szálláshely esetében a szálláshely használatának jogcímére (bérleti szerződés, szívességi használatról szóló szerződés stb.) vonatkozó okirat
- Haszonélvezet esetében – ha nem a tulajdonos vagy a haszonélvező a szálláshely-szolgáltató - a haszonélvező, hozzájárulását igazoló okirat
- közös tulajdonban álló szálláshely esetében ha nem valamennyi tulajdonostárs a szálláshely-szolgáltató, a tulajdonostársak hozzájárulását igazoló okirat,
- szálláshely alaprajza
- használatbavételi engedély – egyéb szálláshely kivételével
- Gazdasági társaság esetén, amennyiben nem a cégjegyzésre jogosult jár el, meghatalmazás
- Egyéni vállalkozó esetén, amennyiben nem a vállalkozó jár el, meghatalmazás
- Szálláshely-minősítő szervezet által kiadott minősítő dokumentum
- Szálláshelykezelő szoftver meglétét igazoló dokumentum
Az ügyet intéző osztály: Kiskőrösi Polgármesteri Hivatal Közigazgatási Osztálya
Ügyintézés helye, elérhetősége és rendje:
Kiskőrösi Polgármesteri Hivatal
6200 Kiskőrös, Petőfi Sándor tér 1. 1. em. 2. sz. iroda 1. ajtó
Csiborné Varga Anikó gazdaság-igazgatási referens
Telefon: 78/513-120/237 mellék, +36/70/453-2511
E-mail: igazgatas [kukac] kiskoros [pont] hu
Ügyfélfogadás:
hétfő: 8:00 - 12:00
kedd: nincs ügyfélfogadás
szerda: nincs ügyfélfogadás
csütörtök: 12:30 - 18:00
péntek: nincs ügyfélfogadás
Az eljárásért fizetendő illeték/díj: Illetékmentes.
Elektronikus ügyindítási lehetőség
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: Eüsztv.) 8. § (1) bekezdése alapján az ügyfél – a törvény, eredeti jogalkotói hatáskörben megalkotott kormányrendelet eltérő rendelkezése hiányában – jogosult az elektronikus ügyintézést biztosító szerv előtt az ügyei intézése során ügyintézési cselekményeit elektronikus úton végezni, nyilatkozatait elektronikus úton megtenni. Az Eüsztv. 9. § (1) bekezdésében meghatározott szervek és személyek elektronikus ügyintézésre kötelezettek (Pl. ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet – egyéni vállalkozó, gazdasági társaság, stb., költségvetési szerv, ügyfél jogi képviselője).
Az alkalmazott jogszabályok
- A szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatásának részletes feltételeiről és a szálláshely-üzemeltetési engedély kiadásának rendjéről szóló 239/2009. (X. 20.) Korm. rendelet
- Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény
- Az egyes közérdeken alapuló kényszerítő indok alapján az eljáró szakhatóság kijelöléséről szóló 531/2017. (XII. 29.) Korm. rendelet
- Az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény
- A kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény
- Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény
- A turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló 2016. évi CLVI. törvény
- A turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló törvény végrehajtásáról szóló 235/2019. (X. 15.) Korm. rendelet
Egyéb fontos tudnivalók
A jegyző a Rendelet 6. § (1) bekezdése alapján beadott bejelentés adatait a Rendelet 12. §-a szerint nyilvántartásba veszi.
Az eljárás zökkenőmentessége érdekében célszerű az ügyintézővel személyesen egyeztetni.
A szálláshely-szolgáltató a nyilvántartásban szereplő adataiban bekövetkezett változást, illetőleg a szálláshely megszűnését a szálláshely-szolgáltató haladéktalanul köteles a jegyzőnek bejelenteni, aki ezt a nyilvántartáson átvezeti.