Kiemelt fejlesztési térségbe került Kalocsa és további 28 Bács-Kiskun megyei település

Kiemelt fejlesztési térségbe került Kalocsa és további 28 Bács-Kiskun megyei település

Az Országgyűlés május 5-én, Font Sándor országgyűlési képviselő törvénymódosító javaslatát is figyelembe véve, Kalocsa és a környező települések szempontjából fontos döntést hozott: A Pak II. beruházás székhelyvárosának, Paksnak a középpontjával létrehozta a Közép-Duna Menti Kiemelt Térséget, amelybe három megye 99 települése, a Duna bal partjáról Kalocsa és további 28 Bács-Kiskun megyei település tartozik.

A jó hírről Font Sándor, a kalocsai választókörzet országgyűlési képviselő adott tájékoztatást, aki elmondta:„Varga Mihály és Süli János miniszterekkel konzultálva módosító indítványt nyújtottam be a törvénytervezethez, amelyet az Országgyűlés elfogadott, hogy a térség fejlesztési elképzeléseit egységes koncepcióban lehessen kezelni, kidolgozni. Nem kérdéses, ebből a szempontból nekünk a Duna balparti települései a fontosak.

Az érintett települések: Akasztó, Bátya, Császártöltés, Drágszél, Dunaegyháza, Dunapataj, Dunaszentbenedek, Dunatetétlen, Dusnok, Fajsz, Foktő, Géderlak, Hajós, Harta, Homokmégy, Kalocsa, Kecel, Kiskőrös, Miske, Nemesnádudvar, Ordas, Öregcsertő, Solt, Soltvadkert, Sükösd, Szakmár, Újsolt, Újtelek, Uszód.”

A képviselő felhívta a figyelmet, hogy aPaks II-vel kapcsolatos további fontos hír, hogy az állami tulajdonban lévő PIP Közép-Duna Menti Térségfejlesztési Kft. két közbeszerzést írt ki. Az egyiket a közel 3200 lakóegységet magába foglaló, az új atomerőmű építésében közreműködő humánerőforrás elhelyezésére szolgáló „konténerváros”, valamint a Kalocsán immár a PIP Kft. tulajdonában lévő Foktői úti laktanya mintegy 3000-3500 munkás elszállásolására való alkalmassá tételének megtervezésére.

Az elszállásolandók teljes létszáma csúcsidőben várhatóan 10-12 ezer fő.

Az  uniós közbeszerzési értesítőben megjelent hirdetmény szerint  tervezési feladatokra 6,8 milliárd forintot, az ehhez kapcsolódó másik hirdetményben a tervellenőrzési feladatokra 561 millió forintot irányoznak elő.

Az összesen 7,3 milliárd forint értékben kiírt közbeszerzés csak ahhoz képest látszik hatalmas összegnek, hogy az a tervezési, tervellenőrzési feladatokról szól. Ám az uniós közbeszerzési értesítőből az is kiviláglik, a tervezői, ellenőrzési munka óriási alapterületet, szerteágazó feladatokat foglal magába.

  • Minimum 115 800 négyzetméter alapterületen legalább 3122 darab lakóegység.
  • Minimum 28 300 négyzetméter alapterületen megvalósuló iroda.
  • Minimum 21 darab különálló, összesen minimum nettó 229.600 négyzetméter alapterületű épület építése.
  • Minimum 15-20 darab különálló építési beruházás egyidejű megvalósítása.
  • Egy összefüggő területen egyidejűleg több esetben is minimum 10-15 különálló épület és ahhoz kapcsolódó közmű és közlekedési beruházás építése. (Ez a kalocsai laktanya és a kapcsolódó beruházások)
  • Olyan távvezetékek kiváltása, utak építése, valamint felújítása, amelyek az atomenergia-törvény hatálya alá tartozó létesítmények.
  • Minimum 85.500 négyzetméter alapterületen ipari vagy logisztikai csarnok építése.
  • Minimum 700 000 négyzetméteren legalább 20. 000 méter hosszú gravitációs szennyvízcsatorna és legalább 20. 000 méter hosszú ivóvíz-gerinchálózat megépítése.(Ebben is szerepel Kalocsa)

- nyilatkozta Font Sándor országgyűlési képviselő.

Hasonló cikkek

Kiskőrös - 2020. 06. 04. (csütörtök)
A járvány elleni sikeres védekezésnek köszönhetően hétfőtől újabb enyhítések jönnek a kormányhivatali ügyintézésben is. Időpontfoglalás nélkül is lehetséges 2020. május 25-től a kormányhivatali ügyintézés a tizenkilenc megyében. A fokozatosan bevezetett enyhítéseknek köszönhetően hétfőtől a veszélyhelyzet alatt lejárt okmányok cseréjét már előzetes bejelentkezés nélkül lehet intézni Budapesten is. A járványügyi helyzettől függően azonban továbbra is kiemelt fontosságú az egészség védelmét szolgáló óvintézkedések betartása.
Tisztelt Szülők! Kedves Diákok! Sok szeretettel várjuk az új jelentkezőket zene, néptánc és grafika tanszakjainkra.